Kako razvijati publiku za kulturne i umjetničke sadržaje?

By | Blog

Prošloga tjedna imali smo priliku sudjelovati na dvodnevnoj radionici “Razvoj publike” u organizaciji Zaklade Kultura nova. Radionica i svi njezini edukativni sadržaji obuhvatili su upoznavanje sa strategijama, metodama i alatima aktivnog uključivanja postojeće i nove publike u kulturne i umjetničke aktivnosti organizacija i udruga.

Radionicu i edukativne sadržaje iste provodila je Donna Walker-Kuhne, direktorica njujorške tvrtke Walker International Communications Group, Inc. specijalizirane za razvoj publike.

Edukatorica ima dugogodišnje iskustvo rada u području kulture i umjetnosti, a surađivala je s brojnim kulturnim i umjetničkim institucijama i organizacijama diljem svijeta. Kroz radionicu je predstavila i brojne pozitivne prakse iz njezinog iskustva rada s NJPAC-om (New Jersey Performing Arts Center).

Važnost direktnog kontakta i digitalnog marketinga u razvoju publike

Stvaranje kvalitetnih odnosa sa zajednicom koja nas okružuje te posljedično stvaranje i razvoj publike nit je vodilja uz pomoć koje se stvaraju ciljevi i baza za daljnje kvalitetno djelovanje umjetničkih i kulturnih organizacija. Osim što to obuhvaća odnose s javnošću, isto tako za razvoj publike bitno je i ulaganje u direktni i digitalni marketing.

Velika važnost u procesu stvaranja publike prvenstveno je stavljena na neprestani rad na odnosima s ljudima koji nas okružuju kroz direktne akcije kao što je predstavljanje umjetnika/kulturnih programa/udruga u zajednici na mjestima okupljanja građana (postavljanje štanda na trgu, akcije u školama, muzejima i drugim javnim institucijama), no isto tako i na digitalnim platformama.

Nezaobilazna pomoć kod pristupa publici i svim zainteresiranim građanima jest aktivnost na društvenim mrežama, redovito obavještavanje publike putem e-biltena (newslettera), pisanje o aktualnim događajima u formi bloga te organiziranje događaja koji su otvoreni i privlačni građanima.

Istraživanje potreba publike i partnerstva

Kako bi direktni ili digitalni pristupi publici bili što kvalitetniji potrebno je raditi na istraživanju potreba publike. Bitan je pristup zajednici, postavljanje pitanja o njihovim interesima, koji su načini ispitanicima najbolji u organizaciji događaja, na koja mjesta najviše zalaze i sl.

Takva istraživanja čine kvalitetnu bazu za daljnje djelovanje organizacije te su putokaz koji navodi u kojem smjeru i kako je potrebno razvijati kulturne programe. Svako je istraživanje nakon provođenja i nakon prikupljanja svih bitnih informacija potrebno vrednovati, analizirati te pokušati razumjeti kako se ona mogu iskoristiti u praksi.

Partnerstva su još jedan ključni element u razvoju publike. Edukatorica i voditeljica radionice Donna Walker-Kuhne naglasak je stavila na suradnju i to posebno suradnju svih kulturnih i umjetničkih udruga, institucija i organizacija u zajednici.

U stvaranju i razvoju publike zainteresirane za kulturu i umjetnička događanja bitno je da ne postoje rivalstva već se korak dalje prema sveukupnom napretku zajednice ostvaruje međusobnim uvažavanjem, pomaganjem i podupiranjem.

Kao banalni primjer ovakvih suradnji navedena je organizacija događaja u različita vremena. Izbjegavanjem preklapanja događanja publici se daje prilika da dođe na svaki događaj, da razvija interes, a svaki od organizatora tako ima svoju priliku prezentacije svojih programa pojasnila je Donna.

Osim navedenih i najbitnijih, predstavljeni su još brojni drugi alati za stvaranje održivih odnosa s publikom: ulaganje u budućnost te uporan rad na upoznavanju publike s programima, posvećenost radu na ciljevima organizacije, ispunjavanje datih obećanja, izgradnja mosta prema publici uz pomoć malih akcija, stvaranje dugoročne vrijednosti te pružanje zahvalnosti svakome tko doprinosi i pomaže na bilo koji način.

Idući cilj Platforme za Društveni centar Čakovec uz pomoć njenih udruga je pretvoriti ove brojne savjete u djelo. Publika je izrazito bitan faktor u našem djelovanju te ćemo u budućim aktivnostima projekta Nove prakse – sudioničko upravljanje zgradom Scheier raditi na njezinom što kvalitetnijem razvoju.

Piše: V.N.

Comments are closed.